سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسعود مختاری

قیمت گذاری ارتش آمریکا روی انسان ها

ما معمولا‌َ با در نظر گرفتن یک سری واژه های احساسی نظیر ـ عشق ، عاطفه ، خاطرات و غم ها و شادیها ـ به این سوال پاسخ می دهیم و می گوییم که زندگی یک انسان عمیق تر و با ارزش تر از آن است که بتوان روی آن قیمت گذاشت

ما معمولا‌َ با در نظر گرفتن یک سری واژه های احساسی نظیر ـ عشق ، عاطفه ، خاطرات و غم ها و شادیها ـ به این سوال پاسخ می دهیم و می گوییم که زندگی یک انسان عمیق تر و با ارزش تر از آن است که بتوان روی آن قیمت گذاشت . باید گفت چیزهایی در این دنیا وجود دارند که واقعاَ نمی توان ارزش مادی برای آنها تعیین کرد ؟

                                          ادامه مطلب...

برده داری مدرن در آمریکا

برده داری مدرن در آمریکا

 دادگاه فدرال آمریکا جلسه محاکمه چند زن کره ای را برگزار می کند که به صورت غیر قانونی به آمریکا مهاجرت کرده اند یکی از آنها که به  سختی  انگلیسی صحبت کند ، سعی دارد تا با کمک مترجم ، دادگاه را در مورد اتفاقاتی که بر سرش  آمده  آگاه  سازد . تصویری که وی از زندگی خود ارائه می دهد به هیچ عنوان تصویر خوبی نیست  . وی در شهرهای نیویورک ، فیلادلفیا ، جورجیا و واشنگتن بوده و در این مدت قاچاقچیان انسان ، وی را مجبور به انجام هر کاری می کردند.(( او تعریف می کند که چگونه مجبورش کردند تا خود را در اختیار یک بیمار کاملا َ روانی خطرناک قرار دهد وی که در ابتدا مخالفت می کرده با تهدید و ارعاب ناچار به انجام  این کار شده است .)) در نهایت وی در یکی از مراکز فحشا ، به همراه زنان دیگری از کره ، که همگی توسط شبکه های قاچاق بصورت غیر قانونی به  آمریکا وارد شده اند ، دستگیر شده است .

 

در گذشته ها تجارت برده در ملاء عام و بصورت آشکار انجام می گرفت. برده ها را در مقابل مردم به نمایش  گداشته و مانند حیوانات آنها را به دقت وارسی می کردند و سپس آنها را به حراج می گذاشتند .

                                                                      ادامه مطلب...

فهرست مطالب سیاسی

نکات و برکات این انتخابات

نکات و برکات این انتخابات

سلام!

واضح و مبرهن است که هر انتخاباتی برکاتی دارد مثل شور و شوق مردم،‏ تجلی وحدت، مشارکت مردم و ... . ولی هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی (در دور اول و دوم) برکات و نکاتی داشت که این انتخابات را از قبلی ها و شاید هم بعدی ها، متمایز می کند:

1. در این انتخابات مشخص شد معنی و مفهوم انتخابات قبل و بعد از انتخابات با هم فرق داره!

یعنی قبل از انتخابات می گیم که این انتخابات "رفراندوم" برای برخی افراد، مثل رئیس جمهوره ولی وقتی رای نیاوردیم و ضایع شدیم،‏می گیم که : کی بود کی بود ما نبودیم، این انتخابات اصلا رفراندوم نیست،‏ اصلا انتخابات هم نیست،‏ اصلاً...(شخص مورد نظر به علت اختلالات گویشی، غش کرد!)

                         ادامه مطلب...