سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسعود مختاری

برده داری مدرن در آمریکا

 دادگاه فدرال آمریکا جلسه محاکمه چند زن کره ای را برگزار می کند که به صورت غیر قانونی به آمریکا مهاجرت کرده اند یکی از آنها که به  سختی  انگلیسی صحبت کند ، سعی دارد تا با کمک مترجم ، دادگاه را در مورد اتفاقاتی که بر سرش  آمده  آگاه  سازد . تصویری که وی از زندگی خود ارائه می دهد به هیچ عنوان تصویر خوبی نیست  . وی در شهرهای نیویورک ، فیلادلفیا ، جورجیا و واشنگتن بوده و در این مدت قاچاقچیان انسان ، وی را مجبور به انجام هر کاری می کردند.(( او تعریف می کند که چگونه مجبورش کردند تا خود را در اختیار یک بیمار کاملا َ روانی خطرناک قرار دهد وی که در ابتدا مخالفت می کرده با تهدید و ارعاب ناچار به انجام  این کار شده است .)) در نهایت وی در یکی از مراکز فحشا ، به همراه زنان دیگری از کره ، که همگی توسط شبکه های قاچاق بصورت غیر قانونی به  آمریکا وارد شده اند ، دستگیر شده است .

در گذشته ها تجارت برده در ملاء عام و بصورت آشکار انجام می گرفت. برده ها را در مقابل مردم به نمایش  گداشته و مانند حیوانات آنها را به دقت وارسی می کردند و سپس آنها را به حراج می گذاشتند .

امروزه شبکه های بین المللی و قاچاقچیان زنان و کودکان در واقع  وارث همان سنت می باشند . هر چند این گروهها و افراد سعی در مخفی نگاه داشتن فعالیتهای خود دارند ولی مسائل مربوط به تجارت زنان به شکلی دیگر ( مانند پورنوگرافی و هرزه گری .... ) و در مقیاس وسیع تری در آمریکا  ، در حال تبلیغ می باشد.

 

 بعنوان یک جامعه پیشرفته، ما از ادامه  تجارت سنتی بردگان جلوگیری کردیم . اما امروزه انتقال زنان و دختران از مرزهای بین المللی به داخل آمریکا جهت سوء استفاده های جنسی ـ که در اکثر موارد افراد را به انجام آن مجبور می کنند ـ باعث عصبانیت و برانگیخته شدن احساسات ما نمی شود .

 اگر می خواهیم بدانیم که مسئله قاچاق زنان و دختران به ایالات متحده ، در چه مقیاسی انجام می گیرد کافیست که صفحات مجلات موسوم به نشریات  زرد در شهرهای امریکا را ورق بزنیم تا شاهد انواع و اقسام تبلیغات  مر بوط به دختران و زنان (کره ای چینی یا ژاپنی) باشیم .اینترنت  و مجلات مختلف نیز بطور متناوب موارد مشابهی را تبلیغ می کند .

سالانه هزاران هزار زن از آسیا و جاهای مختلف دنیا به اینجا آورده می شوند تا به افرادی که هم اکنون در این منجلاب گرفتار هستند و قادر به خلاصی یافتن از این شبکه ها و گروهها نیستند ، بپیوندند .  این زنان  با وعده های گوناگون و بصورت غیر قانونی و با پاسپورت و ویزای تقلبی توسط دلالان و قاچاقچیان وارد کشور می شوند .

در این نوع تجارت کالاگونه انسان ، با افراد همانند حیوانات رفتار می شود آنها را وارسی کرده و بعد به نمایش می گذارند .

آنچه که در این مورد مهم به نظر می رسد  این است که باید بخاطر بسپاریم ، این نوع تجارت (تجارت جنسی) گستره وسیعی از مسائل مختلف ضد انسانی را به همراه خود دارد که شامل : برده داری واقعی ـ آدم ربایی و تجاوزـ سوءاستفاده های فیزیکی ،  استثمار اقلیت‌های مهاجر و دیگر اشکال سوء استفاده  همراه با تهدید و اجبار، می باشد .

 این نوع  انحرافات دنیای مدرن در واقع همان موضوع قدیمی بردگی و برده داری می باشد که حالا به شکلی دیگر و بخاطر بی تفاوتی و یا حتی سهل انگاری ما  ، در حال رشد می باشد .

البته علاوه بر سهل انگاری ، شاید نوعی حس زن ستیزی و یا نفرت از زن در وجود ما می باشد که بواسطه آن تمایل داریم  زنان را تنها بعنوان یک کالای تجاری (سکسی) بینیم.

خانم الی هونیگ معاون دادستان کل ایالات متحده می گوید " زنانی که بصورت غیر قانونی به اینجا آورده می شوند از روی اجبار و بخاطر بدست آوردن هزینه انتقالشان ـ که گاهی صدها هزار دلار می شود ـ  و پرداخت آن به قاچاقچیان و دلالان ، بر خلاف میل خود مجبور به اینکار می شوند".وی ادامه داد که " ما  در مورد شبکه منطقه ای  تجارتی صحبت می کنیم که از شمال آمریکا و آن سوی مرزها  زنان را وارد می کنند و آنان را  به معنای واقعی کلمه و درست مانند یک کالا به فروش می رسانند."

 (در مورد موضوع دادگاه فدرال ، قاضی در نهایت 5 متهم این پرونده را ـ همه زنان کره ای به همراه عوامل سوء استفاده از آنها ـ را گناهکار دانست )

بر اساس گزارشهای وزارت خارجه ، سالانه بیش از 18000 نفر خارجی بطور غیر قانونی به ایالات متحده منتقل می شوند که  80 در صد از این افراد  را زنان و کودکان تشکیل می دهند و اکثریت آنها پس از انتقال ناخواسته  گرفتار شبکه های سوء استفاده های جنسی می شوند .

افرادی که فکر می کنند که  زنانی که از آنها سوء استفاده  می شود خود به این کار تمایل دارند واقعاَ در اشتباه هستند چرا که بررسی های بسیار نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق این افراد می خواهند که به هر صورت ممکن از  این مخمصه نجات پیدا کنند زیرا  فضای پیرامون آنها را بیماریهای مختلف روانی ، سادیست , دلهره ، اعتیاد به مواد مخدر ،جنایتهای خشونت آمیز و مصیبتهای مختلف تشکیل می دهد .

یکی از زنانی که قبلا َ گرفتار این گروهها بوده می گوید  تعداد کمی از زنان می خواهند که وارد این گروهها شوند ولی تقریباَ تمام افراد درگیر ، به شدت بدنبال خروج از این وضعیت می باشند . وی ادامه می دهد : دلایل آنها برای فرار بسیار روشن و منطقی می باشد اول خطر و اضطرابهای فیزیکی و روانی و از همه مهمتر احساس  شرمساری عمیقی که در وجود این افراد می باشد .   

مترجم :سید محسن روحانی

منبع : سایت اینترنتی نیویورک تایمز