سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسعود مختاری

همه در مورد احمدی نژاد دروغ می گویند (نه خوب نه بد)

همه در مورد احمدی نژاد دروغ می گویند (نه خوب نه بد)

منطق فازی یا همان منطق بی نهایت مقداری، منطقی است که یک دانشمند ایرانی به نام پروفسور لطفی عسگر زاده معروف به زاده چند سالی است که مطرح کرده و با گذشت چند سال انقلابی در علوم پدید آورده است این منطق بیان می کند که همی چیز سیاه یا سفید نیست بلکه اشیاء و پدیده ها خاکستری اند بدین معنا که هم خوبی دارند و هم بدی. پروفسور عسگر زاده معتقد است نمی توان گفت فلان شخص بد است و یا خوب است بلکه منصفانه این است که بگوییم مثلا آن شخص 70 در صد خوب (مفید) و 30 در صد بد (مضر) می باشد.
حال سوال اینجاست احمدی نژاد خوب است یا نه؟!
بله همان طور که متوجه شدید این سوال، سوال صحیحی نیست. بلکه باید بپرسیم که فعالیت های احمدی نژاد چند درصد خوب و چند درصد بد است. خوب بگذارید چند مورد از نقایص و خوبی های دولت نهم را مرور کنیم(یکی در میان).


1) (مثبت) مردمی بودن: خوب این روشی است که پیامبر اسلام در پیش گرفت. و همین ساده زیستی پیامبر بود که سبب پیشرفت روز افزون اسلام می شد.
2) (غیر مثبت) آقای احمدی نژاد قرار بود از تهران تمرکز زدایی کند البته می دانیم که مشکلات زیادی بر سر این راه بوده اما ما از ایشان توقع داشتیم که همانند دیگر صحنه ها که ایستادگی زیادی کردند در این صحنه نیز ایستادگی کنند.
3) (مثبت) از جمله مهمترین کارهایی که در دولت نهم انجام شد سفر های استانی بود. پیش از این روئسای جمهور با اخباری که برایشان مخابره می شد تصمیم گیری می کردند اما این دولت آن رسم را شکست و دولت را به دل محروم ترین نقاط کشور برد.
4) (غیر مثبت) در ابتدای عمر این دولت بحث اعلام اسامی مفسدان اقتصادی بسیار داغ بود. اما بعد از مدتی دیگر سخنی به میان نیامد. البته همین مطرح کردن بحث مفسدان کار بسیار بزرگی بود اما از دکتر انتظار داشتیم این اسامی را اعلام کنند. هر چند که می دانیم موانع قدرت مندی بر سر این راه بود اما ما از دکتر انتظار داشتیم...
5) (مثبت) عدم ورود به مسائل حزبی و جناحی: بله این دردی بود که متاسفانه در حال عمومی شدن و شیوع بود اما در این دولت شکسته شد. تاحدی که حتی دولت برای پاسخ دادن به شایعه های بسیار زیادی که در مورد ایشان ساخته شده بود وقت و انرژی خود را صرف نکرد و بفکر آبادانی کشور بود.
6) (غیرمثبت) ایراد بسیار مهمی که می توان به این دولت گرفت عدم اطلاع رسانی در مورد فعالیت های دولت بود که خود زمینه را برای تخریب فراهم می کرد. و ای کاش دکتر تیمی را برای اطلاع رسانی تعیین می کردند.
7) (مثبت) شجاعت در عین سیاست: این نیز یک شاخص مهم برای یک رئیس جمهور است آن هم رئیس جمهوری که می خواهد بر کشوری چون ایران مدیریت داشته باشد. و اتمام پروژه های بزرگ که قبلا شروع شده بود ولی بعد از گذشت چندین سال در صد کمی از آن تمام شده بود نتیجه این شجاعت می باشد.(کارهایی چون انرژی هسته ای، پیشرفت های علمی، ساخت ماهواره امید و ...)
8) (غیرمثبت) می خواهید شما لیست ما را تکمیل کنید خوب در قسمت نظر ها اعلام کنید