سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسعود مختاری

باز هم وهابیت علیه شیعه

     باز هم وهابیت علیه شیعه     

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از الف، نفشه جهانی ویکی مپیا که از دو سال پیش (ششم می 2006) با ادغام سیستم و یکی و گوگل ارث توسط دو وبلاگ نویس به نامه های "کوریا کین" و "ساولیف" ایجاد شده، به کاربران اجازه می دهد روی نقشه جهانی ویکی مپیا مکان های خصوصی یا عمومی را علامت گذاری کرده و درباره آن توضیح دهند. سیستم ویکی مپیا به کاربران اجازه می دهد علامتها و توضیحات نوشته شده توسط دیگر کاربران را ویرایش کنند، درباره هر محل به زبان های دیگر توضیح اضافه کنند و حتی ذیل توضیح هرمحل، عکس و کامنت بگذارند.


ابداع کنندگان ویکی مپیا هدف خود ازایجاد این سیستم را تشکیل یک دایره المعارف جغرافیایی جهانی اعلام کرده اند. از زمان شروع به کار ویکی مپیا تا کنون قریب به 7 میلیون نقطه کره زمین روی این نقشه علامت گذاری شده و هم اکنون بیش از 153 هزار کاربر اینترنتی از سراسر جهان با ثبت نام در این سایت به تکمیل این دایره المعارف مپردازند ویکی مپیا طوری طراحی شده است که هر کاربر در ازاری ثبت محل بیشتر و دریافت امتیاز مثبت(Good) بیشتر از سوی دیگر کاربران، از رتبه بالاتری برخوردار می شود و می تواند علامت هایی روی نقشه ایجاد کند که کاربران جدید یا عادی نتوانند آنها را ویرایش کنند.
خانم "لیلی محسنی"، یکی از کاربران ایرانی ویکی مپیا در تماس با الف یادآوری کرد مدتی است علامت های ایجاد شده توسط وی و دیگر علاقه مندان اهل بیت در محل بقیع و کوچه بنی هاشم در ویکی مپیا توسط کاربران وهابی حذف می شود.
کاربران وهابی نه تنها علامتهای ایجاد شده در محل بارگاه ویران شده اهل بیت در بقیع را حذف می کنند بلکه گاهی با ویرایش متن این علامت ها، عبارت توهین آمیزی به عقاید شیعیان و ایرانی ها می نویسند.
این کاربر ویکی مپیا با یادآوری این که چند معاند اهل بیت که از سابقه و امتیاز بالایی در ویکی مپیا برخوردارند، ضمن حذف علایم اهل بیت در مدینه، کاربران شیعه و محب اهل را نیز با دادن رای منفی مکرر و هماهنگ ،از ویکی مپیا بیرون می کنند.
بر اساس مقررات ویکی مپیا، کاربری که رای منفی زیادی داشته باشد، از علامتگذاری یا حتی کامنت گذاری روی این نقشه آنلاین محروم می شود.
این کاربر ویکی مپیا ضمن دعوت از همه کاربران شیعه و ارادتمندان به اهل بیت برای ثبت نام در این سایت و دفاع از نام و نشان اهل بیت در این دایره المعارف جغرافیایی و آنلاین جهانی از کاربران شیعه خواست برای دفاع از نشانه های بقیع و بین الحرمین مدینه در ویکی مپیا این نکات را رعایت کنند:
1- قبل از هرکاری در ویکی مپیا ثبت نام کنید و سعی کنید با نامگذاری محل های بیشتر و کسب رای مثبت (good) از دیگر کاربران، رتبه خود را بالا ببرید.
2- مسولان ویکی مپیا به زبان هر صفحه خیلی حساس هستند. هر محل را می توان به زبان های زیادی ویرایش کرد. مراقب باشید در هر صفحه به همان زبان بنویسید و مثلا در صفحه به زبان انگلیسی ، فارسی یا فینگلیش ننویسد.
3- برای حساس نکردن برادران اهل سنت از هر گونه بی احترامی به شخصیت های مورد احترام اهل سنت خودداری کنید به ویژه در دو محل مورد مناقشه یعنی بقیع و کوچه بنی هاشم صرفا این مکانها را معرفی کنید و اگر هر چند مرتبه هم وهابی ها علامت را پاک کردند یا بجای آن ضربدر گذاشتند یا حتی مطالب توهین آمیز نوشتند، شما توهین نکنید بلکه با یافتن شیعیان دیگر و تشکیل گروه ، دستجمعی به توهین کننده رای منفی دهید تا خودبه خود اجازه ویرایش علایم ویکی مپیا از وی سلب شود.
4- از آنجاکه وهابی ها و معاندین اهل بیت به دو بقیع و بین الحرمین به شدت حساس هستند، هر علامتی را که نشانه ای از اهل بیت در این نقشه بازگو کند، بلافاصله پاک و نویسنده را با رای منفی مکرر از ویکی مپیا بیرون می کنند. غلبه بر آنها احتیاج به هماهنگی دارد. این هماهنگی برای دادن رای مثبت به همدیگر و حمایت هماهنگ از دو مکان فوق و دادن رای منفی مکرر به توهین کنندگان و معاندان اهل بیت باید باشد. یک وبلاگ جمعی یا یکی از سایت های مذهبی می تواند وظیفه این هماهنگی را به عهده بگیرد. علاقه مندان لازم است قبل از هر اقدامی، مقررات ویکی مپیا در گوشه بالای سمت چپ صفحه اصلی این سایت را بخوانند.مسجد پیامبر (ص)، بقیع و بین الحرمین مدینه در دایره المعارف جغرافیایی آنلاین ویکی مپیا ؛ علامت های قبور ائمه و کوچه بنی هاشم در این نقشه، این روزها صحنه نبرد اینترنتی کاربران شیعه و معاندین اهل بیت است.
گزارش الف می افزاید، آخرین وضعیت مزار ائمه بقیع و کوچه بنی هاشم در مدینه تا صبح روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه به این صورت است که این دو محل توسط کاربران شیعه علامت گذاری شده اما این علامت ها در مدتی کوتاه توسط کاربران ناشناسی با علامت xxx و یا جملات توهین آمیز به ایرانی ها و عقاید شیعیان جایگزین می شود. کاربران محب اهل بیت که فعلا بسیار کم تعداد و دست تنها هستند ، در مدت کوتاهی علامتهای حذف شده را روی این نقشه آنلاین بازسازی می کنند بطوریکه در روزهای اخیر درمحل مربوط به مزار ائمه بقیع و بین الحرمین مدینه، صدها علامت ایجاد و حذف شده است.

http://fereshteha.parsiblog.com/