سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسعود مختاری

تروجان باهوش، حساب‌های کاربری بانک‌ها را به سرقت می‌برد

تروجان باهوش، حساب‌های کاربری بانک‌ها را به سرقت می‌برد
سه شنبه، ?? آذرماه ????

مشورت - هکر آلمانی زبان تا به حال بانک‌های زیادی را درایالات متحده، بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا مورد حمله قرار داده است.

بنا به گفته یک محقق امنیتی، یک هکر آلمانی زبان توانسته است حساب‌های کاربری بی‌شماری را طریق انتشار یک تروجان به تاراج ببرد. تروجان این هکر با استفاده از حملات فیشینگ و فریب کاربران این عمل را انجام می دهد.


بنا بر اظهارات دان جکسون، کارشناسی از شرکت سکیوروورک، این تروجان دارای خصوصیت تشخیص دهنده است و با زیر نظر گرفتن فعالیت‌های کاربران در صورتی که او به برخی از سایت‌های بانک‌ها مشخص برود این تروجان فعال شده و کاربران را به سمت یک سایت مشخص و شبیه سازی شده راهنمایی می‌کند.
این هکر با استفاده از این روش تا به حال توانسته است صدها هزار حساب کاربری را از بانک هایی در ایالات متحده و بریتانیا به سرقت برد.
جکسون می‌گوید: «این حمله ممکن است در سطح گسترده‌ای نباشد اما بسیار خطرناک است و صاحبان تروجان تا به حال توانسته‌اند بیش از 200 هزار دلار را از حساب‌های کاربری که تحت نظر بوده‌اند، به سرقت برند. اما رقم واقعی بسیار بیشتر از این خواهد بود.»
جکسون همچنین اظهار داشت که تا به حال چهار سرور مختلف توسط او پیدا شده است که حاوی سایت‌های ساختگی بانک‌ها می‌باشد که کار جمع‌آوری حساب‌های کاربری را انجام می‌دهند.
جکسون در ادامه می گوید: «مهاجمان کاری بسیار حرفه‌ای انجام داده اند. به اینگونه که اگر کاربری وارد سایت مورد نظر گردد، تروجان او را به سایت ساختگی در یکی از سرورهای تحت کنترل هدایت می کند و کاربر حساب کاربری را وارد می کند و بدون هیچ مشکلی وارد حساب کاربری واقعی خود می شود. در اینجاست که نام کاربری او توسط سایت مورد نظر ذخیره می شود و به مهاجمان ارسال می گردد.»
«کمتر از 20 بانک تحت حملات این تروجان آسیب دیده اند اما بانک های بزرگی در ایالات متحده و بریتانیا در میان آنها وجود دارند.»
جکسون می گوید: «برای مقابله با این حمله باید کاربران به تمامی ایمیل هایی که از بانک ها برای آنها ارسال می شود بدگمان باشند و بدون هماهنگی روی هیچ لینکی کلیک نکنند.»